Super Caravelle project
tigert:
Siitä vaan, kuka tahansa voi perustaa uuden ketjun
Mä pistä sen sit tonne stickyksi.
- T
Esko:
Moi Juha ja muut!
´
Olen rakentanut jo aika monta noita Simkits mittareita, ja luin että yksi sinun mittareista neula koski mittarin lasiin.
Minullekin on pari kertaa näin käynyt mutta niissä tapauksissa en ole painanut sitä mittarin lasia oikein kunnolla pohjaan saakka.
Joskus saa painaa aika kovaa, muovi oikein rutisee, ennen kuin se naksahtaa paikalleen.
Muovinen mittari lasi pitäisi olla ihan tasainen kun se on oikein laitettu.
Jos sivusta katsoo mittarin lasia se ei saisi aaltoilla, silloin se ei ole ihan pohjassa jokapaikasta.
Olen tehnut puisen työkalun jolla voin painaa lasin paikalleensa tasasella voimalla.
Pyöreen puukapulan jonka halkasia on melkein yhtä iso kuin mittari lasi.
Hepp!
Jalmari:
Kiitoksia Esko, kyllä tosiaan yhden mittarin lasi...kas vain... oli kallellaan
...sanonta "älä näytä puolivalmista" lienee tällä palstalla parasta unohtaa...
Oli vähän itsekin pakko katsoa missä mennään (pari mittaria kiinni malliksi):
Päämittaristo toimii servoilla ja keskikonsolin moottoreiden valvontaa tutkaillaan LCD ruudulta.
Siihen feikataan ohut levy, jossa on pienet mittarin kaulat ja lasit.
Pedestaalin päällä on muuten Malmilla Katant-nimisessä firmassa
laserleikatut palaset autopilottia varten (hinta yhteensä ~ 18 €)
Palvelu oli pirteää ja asiallista...henkilökuntaa hymyilytti aihe kovasti...
BTW
Jos jollakulla on ohjelma, jolla voi muuntaa BMP tai JPG fileen CNC-sorvilla käytettäviin muotoihin
DWG, DXF
niin apu kelpaisi!
privaa voi pistää
arttula:
Tuolla: http://www.1000files.com/Multimedia_and_Design/Other/Image2DXF_16559_Review.html on ainakin jokin ohjelma. Näköjään 30 pv koeversio. En tiedä, miten toimii.
akos:
Bittikartan muuttaminen leikkurin ymmärtämään muotoon(viivapiirrokseksi) ei ole ihan pikkujuttu. Yleensä noi joutuu korjaamaan käsin(piirtämään bittikartan päälle) hommaan soveltuvassa kuvankäsittelyohjelmassa(esim. CorelDRAW on tällainen). Toki Corellissakin on automaattinen työkalu tuohon, joka uusimmassa versiossa(X4) on jo todella hyvä, mutta mielestäni kuitenkin edelleen itse alkuperäisen kuvan päälle käsin piirtämällä pääsee parhaaseen lopputulokseen. Sit vaan tallennetaan luotu viivapiirros haluttuun formaattiin.(CDR, DWG, DXF, PDF, EPS, onhan noita...)
Mulle voit laittaa filun tulemaan. Katson mitä voin sille tehdä.
Oskari.
Navigation