Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (158/224) > >>

River:

Ei vaan TC Route osioon 

Aijjaa, mää oon aina laittanu TGL eikä oo kukaan valittanu, mutta jos kerta se noin on niin pitää opetella laittamaan TC TGLn sijasta 

Topias Rossi

Osguu:

Aijjaa, mää oon aina laittanu TGL eikä oo kukaan valittanu, mutta jos kerta se noin on niin pitää opetella laittamaan TC TGLn sijasta 

Topias Rossi

TGL tulee lisätietoja kohtaan, mikäli suoritetaan laskukierros jossain muualla kuin lähtö/tulokentällä. Perään merkataan oikeaoppisesti myös lentoaika kentälle jossa kiekka suoritetaan, ja laskun arvioitu aika. Remarks kohtaan tulee siis esim RMK/TGL EFKU 0030/1400 (Laskukierros Kuopiossa, lentoaika lähdöstä Kuopioon 40min ja laskun arvioitu aika 14:00)

Teemuxs:

TGL tulee lisätietoja kohtaan, mikäli suoritetaan laskukierros jossain muualla kuin lähtö/tulokentällä. Perään merkataan oikeaoppisesti myös lentoaika kentälle jossa kiekka suoritetaan, ja laskun arvioitu aika. Remarks kohtaan tulee siis esim RMK/TGL EFKU 0030/1400 (Laskukierros Kuopiossa, lentoaika lähdöstä Kuopioon 40min ja laskun arvioitu aika 14:00)

Tämä ja paljon muuta nyt vain TVSHOPista.

KimGranlund:
Nyt on pakko kysellä vähän tyhmiä täällä. Olen todella vasta-alkaj verkkolentämisessä, mutta askarruttaapi asioita.

Olen kokeillut faijani kanssa verkkolentämistä suljetussa istunnossa, jossa mukana on vain minä ja isukki. Faija on istunut tornissa ja minä jonkun koneen puikoissa.
Ongelmaksi on kuitenkin muodostunut yhteydenotto torniin, koska meillä ei kummallakaan olen headsetiä. Pystyykö ylipäätänsä kommunikoimaan tornin kanssa ilman headsetiä ja jos pystyy, miten se homma toimii?
Koska olen lennellyt FSX:ää vain omaksi ilokseni ja nyt vasta alkanut perehtymään enemmän lentämisen ihmeellisiin saloihin, haluisin tietää vastauksen tuohon kysymykseen.

Kiitos jo etukäteen

-Kimi-

empraaer:
Vielä yksi juttu vaivaa. Eli olen vaikka Malmilla ja aikeena rullata kiitotielle. Pyydän rullausluvan siis Rullaukselta (EFHF_GND) mikäli se on paikalla. Mutta mikäli _GND ei ole paikalla pyydänkö luvan tornilta (EFHF_TWR) vai ilmoitanko vain unicomille rullauksestani ja otan torniin yhteyden vasta odotuspaikalla tai ylittäessäni kiitoten (09)?

Ivaon nettisivut, Lento 1

Huomaa: Mikäli rullauslennonjohto (EFHF_GND, kutsutunnus: rullaus) on paikalla pyydetään rullauslupa siltä.
Mutta siis entä jos ei ole? 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page