Flygplanstyp till Cypern med SAS?

<< < (6/7) > >>

chris93:

Bläddrade i fritidsresor katalog och där står det att Sas flyger med a321 från cph och boeing 737-800 från arn.

Oki, då är det väl inget snack då.

AnteK:

Jag har ingen som helst kunskap om hurvida sas disponerar planen inom företaget. Men jag lägger min tro på en A321. Sen om det blir en Boeing då är det bara till att gratulera då även det är ett fint plan som ävent tillhör ett bra bolag och åka :d

Om du kan erkänna att du inte har någon kunskap, varför inte lita på dem som har? SAS är uppdelade i 4 "delar" eller "företag" SAS Sverige, SAS Danmark, SAS Norge, samt SAS International. alla A32X som flyger för SAS är i ägo av SAS Danmark. Dem gånger det flyger A321 på ARN så är det en SAS Danmark flygning från CPH, alltså en flight med flightnummer SK4XX. SAS Sverige flygningar mellan ARN - CPH har flightnummer SK14XX. Däremot kan "bolagen" låna planen mellan varandra, t ex så flyger en SAS Danmark kärra för SK Swe nu (SE-DIC) samt en SAS Norge kärra (LN-RRC). men inga A32X.

MVH Andreas

Nexus82:

SAS använder endast A321 ut ifrån CPH och BLL (Charter). Enda anledningen till att de ibland är på OSL och ARN är att de matar passagerare därifrån.

Detta borde sätta punkt för alla tvivel. Tack för att det finns medlemmar som har koll!

Nizmo0:

Om du kan erkänna att du inte har någon kunskap, varför inte lita på dem som har? SAS är uppdelade i 4 "delar" eller "företag" SAS Sverige, SAS Danmark, SAS Norge, samt SAS International. alla A32X som flyger för SAS är i ägo av SAS Danmark. Dem gånger det flyger A321 på ARN så är det en SAS Danmark flygning från CPH, alltså en flight med flightnummer SK4XX. SAS Sverige flygningar mellan ARN - CPH har flightnummer SK14XX. Däremot kan "bolagen" låna planen mellan varandra, t ex så flyger en SAS Danmark kärra för SK Swe nu (SE-DIC) samt en SAS Norge kärra (LN-RRC). men inga A32X.

MVH Andreas

Har jag sagt någonting om att jag inte litar på dom då?

AnteK:

Har jag sagt någonting om att jag inte litar på dom då?

Jag har ingen som helst kunskap om hurvida sas disponerar planen inom företaget. Men jag lägger min tro på en A321

Navigation

Up one level

Next page

Previous page