Apple iPad

<< < (62/133) > >>

svirkkul:

Minkälaista datapakettia kannattaisi hankkia Ipadille? Vähän ollut nyt harkinnassa tuon laitteen hankinta ja todennut, että kyllä sen pitää olla Wi-Fi+3G malli. Applen sivuilla oli vain mainittu DNA ja Sonera, kai muillakin on? DNA oli kovin pieni, 1GB dataa kuukaudessa, sillä tuskin alkuunkaan pärjää.
Ja netin tarve olisi perus selailuun, eli kuvia sisältäviä sivuja, joskus videoitakin jne.

Itsellä iphonen ja ipadin yhteiskäyttö huitelee 1-2Gb/kk välillä, tosin aika useasti tulee haettua ohjelmistopäivitykset netin yli. Leffoja ei mobiilikaistalla tule katsottua kuin satunnaisesti tv:tä.

Kannattaa muistaa että nyt kun iCloud tulee niin se varmasti lisää dataliikennettä enemmän tai vähemmän.

Tietysti kun pistää muutaman oravannahan lisää niin 5Gb riittää 95% varmasti ja saa nopeamman linjan. Itsellä oli aluksi 512kb linja niin nopeus kyllä yski eli varmaan 1Mb:stä on hyvä lähteä.

erkki.pulkkinen:

Itsellä iphonen ja ipadin yhteiskäyttö huitelee 1-2Gb/kk välillä, tosin aika useasti tulee haettua ohjelmistopäivitykset netin yli. Leffoja ei mobiilikaistalla tule katsottua kuin satunnaisesti tv:tä.

Kannattaa muistaa että nyt kun iCloud tulee niin se varmasti lisää dataliikennettä enemmän tai vähemmän.

Tietysti kun pistää muutaman oravannahan lisää niin 5Gb riittää 95% varmasti ja saa nopeamman linjan. Itsellä oli aluksi 512kb linja niin nopeus kyllä yski eli varmaan 1Mb:stä on hyvä lähteä.

Minulla on joka kuukausi ollut datasiirto kymmeniä gikoja kännykässäni (ei ole iPuhelin). Saunalahdella on edelleen edulliset rajoittamattomat dataliittymät, DNA on ihan OK, mutta soneraa/telefinlandia ei enää ikinä. Siinä minun mielipiteeni.

edit: Datamäärääni korottaa jonkin verran se että joskus jaan sitä Androidista WLANin kautta vanhimmalle läppärilleni tai muuhun tilapäiseen käyttöön

Hannu Salonen:
Lisäksi kannattaa tutkia käytännön 3g kattavuudet, nimittäin väärällä valinnalla alkaa korpeamaan. Operaattorien peittokartat eivät kerro totuutta vaan kannattaa googletella niin löytyy peittävyydet.

Nimim. asun 20 km Helsingin Stockmannin kellosta Espoon suuntaan ja Soneran gsm verkko ei käytännössä pelitä ollenkaan himassa - kerran olen nähnyt puhelimessani 3g merkinnän mutta sekin kesti noin 5 sekuntia. Valitettavasti on duunin liittymä joten en pysty vaihtamaan operaattoria puhelimeen mutta ipadissäni minulla on käytössä ihan eri palveluntarjoaja ja olen ollut tyytyväinen. Himassa toki käytän myös wlania joka on parempi vaihtoehto mutta olen lopen kyllästynyt Soneraan. Myös anoppilassa Tornionjokilaaksossa ei Soneralla tee mitään, Elisan verkko toimii kuin sinne vievän junan vessa, ainakin mun ipadissä

-h-

Vesiklosetti:

Minkälaista datapakettia kannattaisi hankkia Ipadille? Vähän ollut nyt harkinnassa tuon laitteen hankinta ja todennut, että kyllä sen pitää olla Wi-Fi+3G malli. Applen sivuilla oli vain mainittu DNA ja Sonera, kai muillakin on? DNA oli kovin pieni, 1GB dataa kuukaudessa, sillä tuskin alkuunkaan pärjää.
Ja netin tarve olisi perus selailuun, eli kuvia sisältäviä sivuja, joskus videoitakin jne.

Mulla on sauniksen minipaketti, 5,90€/kk. Toimii elisan verkossa, eli kattavuutta riittää. Hain elisan liikkeestä niin sai microsimmin suoraa käteen ja liittymän samoin tein auki. Niin ja siis rajaton data.

pruuth:

Mulla on sauniksen minipaketti, 5,90€/kk. Toimii elisan verkossa, eli kattavuutta riittää. Hain elisan liikkeestä niin sai microsimmin suoraa käteen ja liittymän samoin tein auki.

Tervicko!

Sama nippu käytössä kuin Jerellä ja hyvin toimii!

P.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page