Kvällens ATC på Vatsim
Martin Loxbo:
Ikväll försöker vi på oss en TWR checkout på ESGG. Det är påkommet med något kort varsel, men vi hoppas ändå på att kommer trafik så det räcker. ESOS kommer finnas på plats från kl 19 lokal tid, så det är bara att tanka upp och peka nosen mot Landvetter!
hakanschulz:
Fly-in på Stockholm-Arlanda (ESSA) ikväll torsdag 1 september
klockan 18.00 - 22.00 lokal tid (16-20z).
Excellent bemanning på Stockholm Arlanda och upp till Sweden Controll:
ESSA_GND Arlanda Ground
ESSA_TWR Arlanda Tower
ESSA_E_APP Stockholm Control
ESOS_CTR Sweden Control
Bemanning även i öster på:
EFES_CTR Tampere Radar
EFHK_APP Helsinki Radar
Varmt välkomna att flyga på Stockholm-Arlanda och i Scandinavien!
kitte:
Fly-in på Stockholm-Arlanda (ESSA) ikväll torsdag 1 september
klockan 18.00 - 22.00 lokal tid (16-20z).
Excellent bemanning på Stockholm Arlanda och upp till Sweden Controll:
ESSA_GND Arlanda Ground
ESSA_TWR Arlanda Tower
ESSA_E_APP Stockholm Control
ESOS_CTR Sweden Control
Bemanning även i öster på:
EFES_CTR Tampere Radar
EFHK_APP Helsinki Radar
Varmt välkomna att flyga på Stockholm-Arlanda och i Scandinavien!
Och icke att förglömma även ESSA_DEL! Det blev två flygturer ESSA-EFMA för att visa en polare lite hur det fungerar - även om flygsimulatorn inte riktigt fungerade som den skulle - och sedan ett par flighter i USA Och mera ikväll - så blir det när fru, barn och hund är bortresta!
kpf93:
Och icke att förglömma även ESSA_DEL! Det blev två flygturer ESSA-EFMA för att visa en polare lite hur det fungerar - även om flygsimulatorn inte riktigt fungerade som den skulle - och sedan ett par flighter i USA Och mera ikväll - så blir det när fru, barn och hund är bortresta!
Hoppas ni hade en trevlig kväll! Även om voice serverna va rätt kassa igår
kitte:
Hoppas ni hade en trevlig kväll! Även om voice serverna va rätt kassa igår
Som alltid, väldigt trevligt i Sverige även om jag inte flyger så mycket i Europa mera (eftersom frun och ungar är vakna när ATC i Europa är vaket! ).
Jag märkte lite problem med att få in ATIS, men annars var strulet självorsakat. Polaren rattade in ATIS på Comm2 innan jag hann varna honom. Mycket riktigt fick han höra eko av sig själv i högtalarna när han pratade och det kräver en omstart av simulatorn för att fixa, vilket skulle ha tagit allt för lång tid!
Navigation