FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
02.04.20, 15:34

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Uusin hankintani
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 50 51 [52] Reply Print
Author Topic: Uusin hankintani  (Read 208213 times)
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

Re: Uusin hankintani
« Reply #1020 on: 20.03.20, 08:38 »

Lisää alennuksia Simmarketissa. Joukossa on myös täysin ilmaisia tarjouksia.

https://secure.simmarket.com/specials.php

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #1021 on: 20.03.20, 11:19 »

Olet ehkä mennyt jotain vanhaa linkkiä pitkin. A2A on uusinut sivunsa jo pari vuotta sitten, mutta vanhat sivutkin toimivat vielä. Sieltä tuota konetta ei kuitenkaan taida löytyä.

Täältä: https://a2asimulations.com/product-category/fsx/  löytyy

Tuolla käy nyt kuhina (ymmärrettävästi). En päässyt itsekään tuosta linkistä nyt juuri eteenpäin. Osoite löytyy kuitenkin googlaamalla esimerkiksi hakusanoilla A2A Store

hain tuon koneen mutta en saa sitä ilmaan, moottori ei lähe käyntiin millään konstilla
Pekka Holopainen

« Reply #1022 on: 20.03.20, 14:14 »

hain tuon koneen mutta en saa sitä ilmaan, moottori ei lähe käyntiin millään konstilla

Ouzoa? Mulla se käynnistyy ihan Ctrl+E:lläkin.

Siihen tulee (englanninkielinen) manuaali (pdf) mukana, joka löytyy FSX:n pääkansion alta kansiosta A2A. 

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pertti Lode

« Reply #1023 on: 20.03.20, 14:20 »

Ouzoa? Mulla se käynnistyy ihan Ctrl+E:lläkin.

Siihen tulee (englanninkielinen) manuaali (pdf) mukana, joka löytyy FSX:n pääkansion alta kansiosta A2A. 

mulla se vaan puffaa savua mutta ropelli ei liikahdakkaan
Pekka Holopainen

« Reply #1024 on: 20.03.20, 14:32 »

Jo asennusvaiheessa tuli ilmoitus, että FSX:ssä pitää asetuksissa välilehdeltä SETTINGS - REALISM ottaa pois ruksi kohdasta "Enable automixture" muutoin kaikki ei toimi. Sama kehotus löytyy myös manuaalista punaisella raamitettuna (sivu 8 ).

Myös autorudder suositellaan ottamaan pois päältä (jos on) sekä kohdasta "Engine stress damage engine" ruksi pois, jos on valittuna (Acceleration-versio FSX:stä).

Manuaalista pitäisi löytyä kaikki tarpeellinen. Jos sulta ei englanti taitu hyvin, voit ajaa manuaalin tarvittavat tekstit copy paste-menetelmällä vaikkapa Google Translaten läpi. Englannista pitäisi kääntyä hyvin ruotsiin sukulaiskieliä kun ovat. Suomeksi kääntäminen mistä kielestä tahansa  tuottaa aina enemmän tai vähemmän "siansuomea". 

Manuaalissa sanotaan edelleen, että realismiasetukset suositellaan pitämään maksimissa eli ne valikon vasemman reunan sliderit tappiin oikealle.

Auto start - cold start-vaihtoehdot voi valita koneesta näppäilemällä Shift+3. Kaikkiaan erilaisia valintaruutuja on Shift+1:stä Shift+7:ään (sivu 24-).

Pekka
« Last Edit: 20.03.20, 14:53 by Pekka Holopainen »

Pekka Holopainen

« Reply #1025 on: 20.03.20, 16:06 »

Vielä seuraava tieto manuaalista. FSX:n Service Pack 2 vaaditaan tai jotkut koneen toiminnot voivat toimia väärin tai ei lainkaan.

Pertti Lode

« Reply #1026 on: 20.03.20, 18:11 »

Kiitos Pekka
sain sen nyt lentämään
, mutta en tosta kylläkään 57€  maksaisi,   A2A piper cub on parempi ostos.
Pekka Holopainen

« Reply #1027 on: 21.03.20, 09:17 »

Onhan se vähän hankala lennettävä ainakin aluksi ja varsinkin jos ei kuvittele tarvitsevansa neuvoja (kuten minäkään). Pyörät eivät nouse kunnolla tai laskeudu alas ellei pumppaa lisää  hydraulista painetta. Sitä varten on painonappi ohjaussauvan päässä, jota luulin ensin liipaisimeksi laugh tai manuaalinen pumppu pilotin oikealla puolella. Sama koskee laippoja. Eka lennolla ohjaamo muuttui korkeammalla ilmassa nopeasti läpinäkymättömäksi vesihuurusta niin, että oli pakko aukaista kuomu kentälle pääsemiseksi. Siihenkin on ilmastointihanikka siinä kojelaudan alapuolella. Cowl Flaps eli moottorin tuuletus pitä muistaa pitää auki tai savua alkaa tulla enemmänkin, jne. Tämä on niitä koneita, joista kannattaa tosiaan lukea manuaali ennen lentämistä.

Pekka

Tapio Ehder

Date Registered: 10.09.16

« Reply #1028 on: 21.03.20, 18:30 »

Kiitos huomioistasi. Todella tuota käsin pumppaamista siis tarvitaan. Koneessa jäi laskutelineet roikkumaan kummasti ja ikkuna tosiaan huurtui. Täytyypä kokeilla vehjettä uudestaan. Meinasin jo luopua koko rakkineesta!

HP h8-1111sc Intel(R) Core (TM) i5-2320 CPU@3.00 GHz, Muisti (RAM): 8,00 Gt Nvidia GT530
Pekka Holopainen

« Reply #1029 on: 22.03.20, 08:20 »

Koneen asennusohjelma tekee FSX-kansioon alikansion A2A (ellei sitä jo ole jonkun toisen A2A-koneen hankinnan seurauksena olemassa) ja sinne kansion P40. P40-kansion alikansiossa Tools on ohjelma P40 Input Configurator.exe, jonka avulla koneen toimintoja voi liittää näppäimistöön tai joystickiin. Tuon hydraulipaineen jatkuvan käyttötarpeen takia kyseinen toiminto on kätevää liittää johonkin näppäimeen tai joken/joystickin napiin niin ei tarvitse lennon aikana etsiskellä sitä ohjaussauvaa tai manuaalista pumppua VC-ohjaamosta, mikä voi häiritä koneen ohjaamista.

Pertti Lode

« Reply #1030 on: 23.03.20, 11:12 »

Laitan pari kuvaa viimeisestä ostosta, ei ollenkaan hassumpi kone
se joka hiukan ärsyttää on kun taxaa ja kiihdyttää nousussa niin tahtoo mennä laidasta laitaan, olisiko siihen apua jollain tavalla?
On kuulemma erityisen hyvä puskakone mitä olen lukenut, en ole vielä itse kokeillut

« Last Edit: 23.03.20, 11:19 by Pertti Lode »
Pekka Holopainen

« Reply #1031 on: 23.03.20, 14:35 »

Myös Aeroplane Heaven lahjoittaa GLOBE SWIFT GC-1A-koneen Koronan takia karanteeniin joutuneille (toki sen voivat myös muut ladata itselleen ilmaiseksi).

https://www.aeroplaneheaven.com/product_swift.php

Pertti Lode

« Reply #1032 on: 23.03.20, 18:07 »

Toihan on oikein nätti kone, saa nähä minkälainen se on lentää
Tapio Ehder

Date Registered: 10.09.16

« Reply #1033 on: 24.03.20, 18:10 »

GLOBE SWIFT GC-1A on aika tehoton ja laiska nousemaan. Mutta muuten ihan hyvä lentää.

HP h8-1111sc Intel(R) Core (TM) i5-2320 CPU@3.00 GHz, Muisti (RAM): 8,00 Gt Nvidia GT530
Pertti Lode

« Reply #1034 on: 25.03.20, 06:50 »

GLOBE SWIFT GC-1A on aika tehoton ja laiska nousemaan. Mutta muuten ihan hyvä lentää.

Lensin Karlstaadista - Brommaan ja pisti silmää että vei vähän bensaa. mulla taisi olla hanat kiinni.
« Last Edit: 25.03.20, 07:49 by Ilkka Portti »
Pages: 1 ... 50 51 [52] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1