Start av Malmö Aviation virtual
ekepeke:
Nu hoppas jag verkligen inte att du använder dig av VAFS eller något liknande, utan kodar ett eget program...
frazer:
Nu hoppas jag verkligen inte att du använder dig av VAFS eller något liknande, utan kodar ett eget program...
En som inte är insatt i detta med VAFS undrar givetvis varför du verkligen inte hoppas att han använder sig av det?
kapten_joel:
Hej allihopa.
Jag förstår att det är många av Er som har många frågor och ett par utav dem hoppas jag kunna besvara här.
1. Vilket flygplan till Microsoft Flight sim kommer att användas?
- Det är ingen hemlighet att jag direkt fick upp ögonen för att starta ett VA av Malmö Aviation när jag såg QWsims kommande modell av Avro RJ 100.
2. Kommer Ni använda program som VAFSMP eller liknande eller skapa ett eget?
- Vi kommer definitivt att skapa vårt eget system. Har en idé om att man inte skall kunna "boka in sig" på ett flygplan i schemat om de ej har landat. Har det
inte landa så får man vänta tills det har det och respektive pilot meddelat att man har en turn-around, så man kan byta pilot-par.
3. Varför valde Du att starta ett VA av just Malmö aviation?
- Svaret är åter igen väldigt enkelt. Nummer ett är för att alla skall få tillgång till att flyga i såväl FS9/FSX. Nummer två för att Swedflight släppt sina scenerier gratis. och nummer tre för att Malmö Aviation saknas på det virtuella himlen. Det är spännande att ha Bromma flygplats som bas! -Det blir ett bra alternativ till Arlanda.
Saken är också så att jag har fått mycket bra kontakt med ledningen på Malmö Aviation och kommer att göra ett eller flera studiebesök hos dom inom kort för att beskriva vår virtuella verksamhet lite närmre samt berätta vilket nära samarbete vi kan ha, förhoppningsvis.
Till sist. När kommer VA att släppas och till vilken adress?
- VA´t kommer att släppas under årets tredje kvartal, och till en .SE adress. Adressen väntar jag ett tag med att ge ut.
Till sist så kommer vi behöva många trevliga piloter, HUB-managers m.m till vår uppstart, så håll Er uppdaterade!
M.v.h.
/Joel
Razeers:
Denna dag blir ju bara bättre och bättre! Ett Mavia VA
Önskar dig bara lycka till, och att jag gärna går med senare!
kapten_joel:
Tack Tobias, och alla Ni andra!
Jag lovar Er ett mycket seriöst och bra VA, och att jag återkommer i veckorna med uppdateringar, då jag precis som alla andra har annat vid sidan om.
Men tillsammans ska vi skapa och flyga i ett mycket bra VA.
-För Bromma ligger bättre till!
/Joel
Navigation