SAS903 ESSA-KEWR.

<< < (3/4) > >>

jhz94:
Dörren till flightdeck får endast öppnas om Crew beställer mat eller ska gå på toaletten. 

SAS570:

Dörren till flightdeck får endast öppnas om Crew beställer mat eller ska gå på toaletten. 

Aha, men hur är det med nödsituationer då?

alexander96:

Aha, men hur är det med nödsituationer då?

Piloten går ner med planet. Nä, tror definitivt att de kan lämna cockpit när det behövs under en utrymning, etc.

jhz94:
Haha, menade under en rutinflygning till USA.

kapten_joel:
Tar upp en gammal tråd då jag själv skulle vilja puttra över pölen till Amerikat. Antingen Chicago, Boston eller NY. Vet inte riktigt ännu.

Jag har läst mycket på Skytrax om bland annat Icelandair, AirCanada, Lufthansa, Continental och Virgin Atlantic. Vilken flygplats i Europa föredrar Ni för denna flygning, och varför.

Självklart har det slagit mig att flyga FRA - JFK med LH A380. Det vore häftigt.

Vilken flygplanstyp föredrar Ni och varför. Valen är ju redan bekanta: A330/340, 767, 777, 757, 747 och A380.

Sedan undrar jag hur man upplever turbulensen i A380, den borde ju rent logiskt sätt kännas mindre p.g.a. den stora vingytan?

I övrigt så undrar jag om man i Economy tex. SAS köpa extra mat om man blir hungrig?, det framgick inte på deras hemsida, eller så har jag missat det?!

På Icelandair får man ju betala?! -Ush, men kanske skönt att gå av och sträcka på benen på Island?

Har Ni några longhaul tips?!

Är det stor skillnad på att komma till EWR och JFK?

Skytrax är ju annars att rekomendera, men det fanns en hel del negativt där också, och de flesta rekomenderar inte flygbolagen alls.

M.v.h.

//Joel

Navigation

Up one level

Next page

Previous page